måndag 5 november 2007

Dagens middagstips: Kokt Katt!!

Hemma hos oss är inte allt riktigt helt normalt! Det kanske är så här det är att vara småbarnsförälder (till hund och katt). Saker får liv och tar sig till ställen man knappt kan fantisera om att hitta dom på. Man får vara beredd på att bli halvt ihjälskrämd ett antal gånger om dagen. Ständigt lyssna efter konstiga ljud som kan betyda fara på färde. Men framför allt reagera fort om det är knäpptyst för det betyder FARA!!! Lämna inget ätbart framme för alla fyrbenta familjemedlemmar sammarbetar. En puttar ner och två äter. Se dig alltid för var du sätter fötterna, risk för kladd föreligger! Lämna inga tidningar framme! (Lord älskar att läsa nyheterna eller förlåt pulverisera) Dra alltid in fötterna under täcket vid sänggående (om du har tur att få plats i sängen!). Vi älskar vår familj, men det ska bli helt enormt underbart att flytta till hus där man bara kan öppna dörren och släppa ut vilddjuren.


Vi fick en glad nyhet idag, vi får tillträde till huset 2 dagar tidigare än vi trott så nästa tisdag smäller det!!! Nu gäller det bara för mig att hinna bli frisk! Andra förkylningsvändan på 2 veckor. Så om det är någon som har nå tillfriskningstips så dela gärna med er!!



Jag tänkte att ni skulle få se resultatet av pottskåpsmålningen idag! Det var ju ett tag sen det blev klart men vi har så mycket annat att pyssla med så det har inte blivit av att visa er det.
Nu ska jag krypa ner i sängen igen och kurera mig. Ha en jättebra vecka!
Kram kram

29 kommentarer:

Goa sa...

Hej!
Och grattis till att det nu snart "smäller"...tänk så roligt!!
Synd att du är sjuk...du kanske har stressat mycket! Vila...det är mitt bästa tips, sen fixar allting sig!
Fina bilder...ditt pottskåp är helt ljuvligt! Och kastrullkatten fick mig att skratta gott:)
Tack för dina varma ord om mitt badrum...kandelabern är faktiskt köpt på IKEA!
Sköt nu om dig och krya på dig!
Kram Goa

Ett hus i vitt sa...

Underbar bild på katten :-D! Leran som jag använde till julpysslet tror jag heter cernit-lera (har slängt förpackningen...). Det finns andra märken också som har samma funktion. Men de säljs på hobby- och leksaksaffärer. Ungefär som modellera fast den är lite hårdare och går alltså att bränna i ugn. Lycka till!! Kram, Anette

Lisas torp sa...

Tack för din fina kommentar - kul att du tycker om mina målningar! Jag är dessutom övertygad om att du är bra på helt andra saker i så fall - saker som JAG inte kan.:)

Så spännande med huset! Jag förstår din känsla!!
Dina djur är underbara, och jag vet hur det är - har haft både hund och katt och känner igen det du säjer.
Din katt är ljuvig där han sitter i kastrullen - vilken min han har...så självklar!
Min katt älskade att ligga i diskhon och fånga upp en och annan droppe från kranen - samma självklarhet hade han!
Ja, det blir härligt för djuren också att få bo i hus!!!

Krya på dej och lycka till!

Kram

Lisa

Skatan sa...

Kul att det snart är dags! Det låter härligt...

Hoppas ni fick någonting annat till middag än vad bilden antyder : )

Elzie sa...

Vilken härlig kattbild. Själv hade jag en katt som alltid låg under kranen för att dricka vatten. Han klarade sig från att bli blöt i huvet varenda gång.
Kram Elzie

Marie sa...

Vad kul att ni får tillträde till huset lite tidigare än planerat. Bilden på katten i kastrullen är helt underbar! Vad fint ditt pottskåp blev.

Krya på dig!
Kram Marie

Dorthe ♥ sa...

Åååhhh han är såååå söt!!!!
Kram
Dorthe

faster atta sa...

Så fint pottskåpet blev!! Det låter som att ni har fullt upp hemma,,,,,

kram

Lilla Blanka sa...

Vad kul att hitta till en ny blogg! Jättefint pottskåp..!
Ha det bra o välkommen in till mig :)

NICOLINAS BONING sa...

Grattis till smällen och vilken sötnos ni har i kastrullen...jag hoppas att när det började hetta till om rumpan så hoppade missen ner på golvet;-)
Krya på dig nu så att du orkar börja renovera på en gång flytten är klar!
Ha en bra helg och kram/Birgitta

Nina sa...

så gulliga hundar och katter ni har. Du kallar dem vilddjur och jag kallar våra för odjur (inkl. barnen ) Skräpar stökar tigger men ack så gosiga (när dem sover).

Ha en skön helg och jag lovar att klampa in här igen ....

Lilla Blanka sa...

Hej igen!
TACK för ditt tips om färgkod, jag skall absolut överväga att ta den. Jag har fått flera tips, så jag får nog köpa lite provburkar o se vad som blir bäst :)
Jag lägger dig på min länklista jag med, så jag inte missar nåt ;)
Kram o ha en bra fredagskväll!

Nina sa...

Ja det är min Frasse på bilden...Det har ju kommit lite snö och han är som galen när kommer ut....HUndlivsglädjen är på topp! Jag blir så glad när jag ser hans glädje !!!Dominoeffekt !

faster atta sa...

Jag hoppas att sambons mat smakade! Och att den inte innehöll katthår....... När min kära make lagar mat innebär det att det hämtas pizza nere i byn.... Men det kan vara riktigt gott om det inte blir för ofta!

kram

Solsjö - Under en vind sa...

Dessa charmiga husdjur!!! Er katt är riktigt lik vår krigare, han är också svart och vit!!

Hoppas att du känner dig piggare! Kram!

Goa sa...

Hej på dig och hoppas allting går bra nu!!
Tack för hälsningen...håller med dig fullständigt!
KRam och ha en finfin vecka!
GOa

Anonym sa...

Nu får man väl inte läsa något nytt här på ett tag...
Nu är det flytt och iordning görande för hela slanten?

Längtar så tills jag får komma och hälsa på i ert nya hus!

Puss och kram
Systeryster

Hem och Lycka sa...

Hihi, kan inte låta bli att le lite åt dina ord.. Underbar bild på kissen! Grattis till flytten, härligt med större bostad förstår jag! kram

Hem och Lycka sa...

Asch, jag glömde ju skriva också att pottskåpet blev jättefint!

faster atta sa...

Ville bara kika in och önska en trevlighelg!

kram

Lily of the valley sa...

Haha! Vilken härlig bild! En av mina katter var "galen" i krukor. Så fort jag kom hem med en kruka så skulle den "invigas". Hon påminner mycket om din lilla kisse.
ha de bra
kram Lily

Lily of the valley sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
En inredoholic sa...

Jag tror jag dör en sådan gullig katt!

Fin sida du har...

Jag kommer igen!
: )

www.nestorforlag.se sa...

Grattis till huset, det var jätte mysigt ju. Skönt för alla djur..
Längtar också efter hus..att bara få släppa ut katten...
Lycka till med allt...

faster atta sa...

Hur går det i huset?

kram

Lina Gardelid sa...

Nu är det jul-lotteri hos Lina på Gården! Välkommen att delta!

Samtidigt önskar jag en RIKTIGT GOD JUL!!

Kram
/Lina

Solsjö - Under en vind sa...

Tittar in och önskar er en riktigt GOD JUL!!!! Julkramen!

NICOLINAS BONING sa...

GOD JUL tillsammans med familjen önskar jag dig!
Julkramar/Birgitta

Monolilith sa...

Vilken gullig kokt katt! =)
Vad spännande för er att flytta till det nya huset!
Malin