torsdag 11 oktober 2007

Sann glädje



I helgen var vi i vår favoritbutik och shoppade lite till det nya huset. Eller till möblerna som vi ska göra om kanske jag ska säga. Vi har idag en olivgrön divansoffa som ska få ett nytt fodral. Kan du gissa vilken färg?! Vit! Och i den ska vi ha vita kuddar samt kuddfodral som är beigevita med stjärnor!! Jag har en förkärlek för stjärnor och hittade dom perfekta fodralen till soffan. Det är nämligen så att tapeten vi ska ha i vardagsrummet har en ljust beige botten och utströdda vita stjärnor. Den tapeten kommer sitta på tre väggar och den fjärde väggen ska bli i liggande ohyvlat plank. Tror det kkommer bli läckert. Den beiga tapeten kommer nog att rama in den vita kakelugnen ganska effektfullt. Åhh nu kan jag snart inte vänta längre!!! Jag vill flytta NU! Vet du hur otroligt långt det är kvar till den 15:e november!? Ljusår!!


När Robert fyllde år fick vi ett äppelträd av en mycket god vän till oss och det har vi varit i huset och satt i backen. Ett aztrakanäppelträd. Vännen tyckte vi skulle ha ett nu när vi ska utvandra till landsbyggden! Kristina från Duvemåla hade ju minnsan aztrakan med sig till Amerika då ska val vi också ha ett. Rätt ska vara rätt!! Usch jag är så förkyld att jag inte orkar skriva mer nu! Ska nyta mig och vila lite. Kanske drömma om huset! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ska bli kul att få följa med på renoverings resan. :-)
Hoppas på mycket bilder.
Lycka till med allt!

Marie sa...

Hej!

Tack för din jättegulliga kommentar hos mig, jag blev jätteglad! Vad kul att få följa renoveringen av erat hus. Vi köpte vårat hus för ca 5 1/2 år sedan och har renoverat i princip hela huset. Mycket jobb, men väldigt roligt.

Tittar snart in igen.
Kram Marie

Lisas torp sa...

Hej!

Så glad jag blev när du tittade in hos mej och tyckte om mina målningar. Jodå, jag målar och har utställningar då och då. Tidigare levde jag till hälften på mitt måleri, men nu arbetar jag för mycket så jag hinner inte lika mycket längre.
Vilken fin blog ni har startat och så himla spännande med nytt hus. Jag kommer att följa med spänning och hoppas på många bilder.
Vilken otroligt vacker bild från butiken du har!
Ha en skön helg!

Lisa

Lisas torp sa...

Jo, jag har lagt till er på min sida, så kan jag lättare nå er snabbt. Hoppas att det är OK.
Om inte - hör av er!

Lisa

"lilla slottet" sa...

Hej!
kul att du tittade in hos mig, ska bli kul att följa eran förvandling med huset.
ses!!