fredag 12 oktober 2007

Smått och gott


Usch jag ligger här i sängen och snurvlar och snorar. Robert är på jobbet och har hundarna med sig så här ligger jag ensam i mitt elände! Stackars mig!! Skämt å sido så tar det verkligen på krafterna att vara sjuk. Så istället för att tillåta mig bli grinig och bitter har jag tänkt på vad jag faktiskt har åstadkommit på sista tiden!! Smart va!

Egentligen borde jag vara uppe och packa ner vårat hem i kartonger men det går bara inte. Orken finns inte!!

Jag kom på att jag för ca 2 veckor sen fick ett ryck och bakade småkakor till kl 23.00 2 nätter i rad! Då var jag ju duktig! Jag har gjort massa bra saker i mina dar så det så. Jag kan gott ligga här i några dagar. Det tar jag igen sen! Så det så! Jag tänkte att ni skulle få ett recept av mig, jag har själv fått det av Roberts syster. Det har blivit mitt favoritrecept.


Skira drömmar


150 g smör

4½ dl socker

1½ dl olja

½ msk vaniljsocker

1 tsk hjortronsalt

5 dl vetemjöl


Rör margarin och socker. Tillsätt oljan. Blanda de torra ingridienserna och rör i det. Trilla runda kakor. Grädda i 150 grader ca 20 min.


Imorgon tänkte jag visa hur min loppisstol blev. Den är numera en prinsessstol till vår lilla prinsessa!


På återseende!!

Kram Karin


p.s det är inte drömmarna på bilden

10 kommentarer:

Lisas torp sa...

Hej igen!

Helt rätt tänkt! Du kan gott vila dej idag. Du behöver säkert krafterna för det som väntar. Ibland måste man bara ta det lugnt - om inte annat säjer kroppen ifrån och då måste man lyssna.
Tackar för det gottiga receptet!

Ja, det är en tygamaryllis som jag satt ner i en glasvas med stenar.

Krya på dej och vila ut!!

kram

Lisa

Ett hus i vitt sa...

Vad kul med en ny blogg! Blir spännande att se hur det går för er i huset. Drömmarna verkar jättegoda! Kram, Anette

Dorthe ♥ sa...

Hittade hit till dig. Är det okej om jag länkar?
Kram
Dorthe

NICOLINAS BONING sa...

Hoppas att du snart frisknar till... för nu är jag nyfiken och ser fram emot era renoveringsobjekt;-)
Krya på dig!
Kram/Birgitta

Handplockat sa...

men så mysig blogg
bara att gratulera
ha en go helg

Linneagården sa...

Tack för titten inne hos mig. Här var det ju trevligt så jag återkommer nog framöver. Kakorna ser goá ut. Hoppas du mår bättre snart. ha en bra kväll
*kram* /madelene

faster atta sa...

Grattis till huset! Ååå, ni har så mycket roligt framför er! Det är nästen så att jag vill börja om med vår nygjorda renovering igen bara för att det var så skoj!
kram

Marie sa...

Hoppas du kryar på dig snart. Spännande att få se loppisstolen imorgon.

Ha en bra helg.
Kram Marie

Ps. pappret jag använt till mitt pyssel är från en gammal bok jag hittat på loppis.

faster atta sa...

Det är bara jag igen! Var tvungen att kika in och skriva ner receptat på kakorna.....

"lilla slottet" sa...

Hej!
ja du !!...hihiih en mys kväll med mig! vågade inte skriva så detaljerat på bloggen som att klädseln va underkläder när vi åt....hihi

så fort du piggnat till från basillerna så tycker jag att du ska överaska din man, för att få ska man ge eller...!?

Ha det bra
tittar snart in här igen.